Instruktioner för Ägarportalen 2.0                                           2025-11-01

I Ägarportalen https://agarportal.lofsensfjallby.se gör du som andelsägare dina ankomstanmälningar, detta oavsett om du själv är besökare eller har gäster i er stuga. Inloggning görs med den mailadress du tidigare har uppgivit till föreningen.

Som andelsägare har du en överblick över samtliga perioder per kalendermånad du äger och har nyttjanderätt till och kan där välja vilka perioder som skall nyttjas eller hyras ut. Det är enkelt att lägga ut sina outnyttjade perioder för uthyrning liknade andra bokningssidor på nätet, dessa objekt kommer automatiskt publiceras för uthyrning på bland annat Lofsens Fjällbys hemsida www.lofsensfjallby.se.

Under ”Andelsägarinformation” i sidfoten på stugföreningens hemsida når du även till Ägarportalen samt övrig besöks- och andelsägarinformation.

Nedan följer mer utförlig information om hur Ägarportalen fungerar
Ägarportalen ger er tillgång till en kalenderfunktion där ni ser de perioder ni har tillgång till i era hus och för era andelar, direkt registrera er ankomst samt även publicera perioder ni önskar lägga ut för uthyrning.

Givetvis kommer personal finnas tillgängliga för er och assistera er i funktioner och tillvägagångssätt i hur portalen fungerar, detta både på telefon och e-post. För telefonsupport ringer ni föreningens växelnummer och väljer knappvalet för ägarportal och via e-post kontaktar ni oss på agarportal@lofsensfjallby.se

Inloggning/Registrering
Du når Ägarportalen på https://agarportal.lofsensfjallby.se. Klicka därefter på Registrera dig alternativt Glömt lösenord, använd den e-postadress du har lämnat till föreningen tidigare.

Om e-postadressen finns registrerad i Ägarportalen skickas ett engångslösenord ut till denna. I annat fall kontaktar du agarportal@lofsensfjallby.se som hjälper dig att kolla dina uppgifter. När du loggar in ombeds ni därefter att läsa igenom/acceptera användarvillkoren för portalen.

Du har också tillgång till kontaktinformation för samtliga andelsägare i ert hus under fliken Andelsägare.

Ankomstanmälan
I kalenderfunktionen klickar du på den dagen som är din tilltänkta ankomstdag eller dag som uthyrning skall börja som du har tillgång till enligt de andelar du/ni äger och gör direkt ankomstanmälan där. Systemet fyller automatiskt i dina kontaktuppgifter och ska någon annan besöka huset skriver du över de förifyllda uppgifterna.

Viktigt att ni klickar på den dag ni avser att ankomma. Det datumet går inte att ändra i nästa bild utan har du klickat på fel ankomstdag får du avbryta och börja om. Systemet föreslår den sista dagen i din period som avresedag, det kan du givetvis ändra. (Boxen ”Extern uthyrning” kan du bortse ifrån).

Ägarportalen skickar automatiskt ut ett välkomstmail till angiven e-postadress 7 dagar före ankomst, eller omgående om du gör en ankomstanmälan senare än 7 dagar innan ankomst. Systemet skapar dessa var 10’e minut mellan kl 09:00 och 21:00. Välkomstmailet innehåller viktig och nyttig information om er vistelse samt en länk till nyckelkoden.

OBSERVERA att när välkomstmailet (inkl nyckelkoden) är utskickat kan du inte själv ändra eller ta bort din bokning. För att få hjälp med det kontaktar du Receptionen eller agarportal@lofsensfjallby.se som då tar bort din bokning och du kan göra en ny.

2 dagar innan ankomst skickar systemet en länk till nyckelkoden även via SMS till angivet mobilnummer.

Uthyrning
När du loggat in finns en fråga överst i bilden om du vill hyra ut ditt boende och tjäna pengar.
Här ombeds du läsa igenom förmedlingsvillkoren som ansvarig förmedlare, Tremendly AB, erbjuder och acceptera dessa, samt ange kontonummer för utbetalning av hyresintäkter. Därefter kan du enkelt lägga ut de perioder du önskar hyra ut genom att klicka på dessa på samma sätt som vid ankomstanmälan.

När du är klar med vilka perioder du önskar lägga ut för uthyrning kommer dessa automatiskt publiceras på Lofsens Fjällbys hemsida https://lofsensfjallby.se , Lofsdalen Homes hemsida https://lofsdalenhome.se , Airbnb, Booking.com, Trivago, VRBO, Homeaway, Google Vacation Rentals i Google Maps m.fl., inklusive marknadsföring på olika sökmotorer m.m. och ditt boende är då tillgängligt för bokning för externa hyresgäster.  Observera att det kan dröja upp till en timme innan dina publicerade perioder blir synliga för hyresgäster att boka efter att du publicerat dessa.

När du väljer att hyra ut ditt boende via ägarportalen ansvarar Tremendly AB genom sitt varumärke Lofsdalen för hantering av hyresgästen inklusive att bereda tillträde för hyresgäst samt annat support och förfrågan som denne kan tänkas ha eller behöva hjälp med. Tremendly AB ansvarar även för att ditt boende avsynas och åtgärdas i det fall kompletterande städning krävs efter hyresgästen. Om så sker sköter Tremendly AB även debitering för tilläggsarbetet. I förmedlingsuppdraget ingår även en skadeförsäkring som skyddar dig, Tremendly AB samt hyresgästen i det fall olyckan skulle vara framme.
Det enda du behöver göra är publicera dina perioder du själv inte tänkt nyttja i ägarportalen via förmedlingstjänsten. Publicering kan ske 18 månader löpande framåt i tiden.

Om du önskar hyra ut via annan förmedlare går det naturligtvis utmärkt. Dock måste du själv avtala med denne och sköta registreringen av hyresgästernas uppgifter. Föreningen ansvar och åtaganden gäller självklart vid all uthyrning, dock ikläder sig föreningen inga ytterligare ansvar som eventuellt krävs av annan hyresförmedlare, och en hyresgäst kommer att hanteras med samma prioritet som andelsägare och övriga besökare i Fjällbyn.

Varför skall du då hyra ut ditt boende via Stugföreningen Lofsens Fjällbys förmedlingstjänst i stället för någon annan aktör?

Stugföreningen Lofsens Fjällby och dess objekt får mer publicitet och marknadsföring då fokus endast ligger på Fjällbyn och inte på andra objekt eller områden i Lofsdalen. Detta ökar värdet på andelarna i husen och gör Lofsens Fjällby som område mer intressant för en större skara av nya och gamla gäster. Dessutom är förmedlaren som Fjällbyn samarbetar med gällande tjänsten, Tremendly AB, specialiserade på digital marknadsföring vilket ger största möjliga tillgång till exponering av ditt objekt.

  • Du kan när som helst ta tillbaks publicerade perioder under förutsättning att detta inte blivit uthyrt och du kan då nyttja det själv om du får ändrade planer.
  • Stugföreningen tillsammans med Tremendly AB tar fullt ansvar för din hyresgäst, det ingår i parternas åtagande när du väljer att nyttja föreningens egen förmedling.
  • Välj enkelt att publicera objekt när det passar dig. Du behöver ingen årsplanering där du fyller i veckor för uthyrning, detta sköter du direkt i systemet som automatiskt publicerar ditt hus för uthyrning med rätt bilder, både externt och internt tagna från just ert hus.
  • När du publicerar ditt objekt i ägarportalen blir detta automatiskt direkt tillgängligt för bokning via flera olika kanaler, som exempelvis https://lofsensfjallby.se , https://lofsdalenhome.se , Airbnb, Booking.com, Trivago, VRBO, Homeaway, Google Vacation Rentals i Google Maps.
  • Det ingår en tilläggsförsäkring som skyddar både dig som objektägare förmedlaren och även hyresgästen när olyckan är framme. Denna trygghet är Tremendly AB ensamma om att kunna tillhandahålla för samtliga parter i förmedlingsuppdraget. I vanliga fall åligger det dig som ägare att tillhandahålla en fritidshusförsäkring med uthyrningstillägg, något som inte är möjligt att teckna för andelshus.
  • I det fall du publicerat en vecka som blir uthyrd som du i efterhand skulle vilja nyttja själv finns goda förutsättningar för att Tremendly AB kan lösa det ändå. I det fall det finns en annan stuga i motsvarande skick, samma antal bäddar och i närliggande område under samma period tillgänglig för uthyrning erbjuder Tremendly AB möjligheten att flytta hyresgästen från ert hus till en annan stuga, under förutsättning att hyresgästen accepterar detta, och du får därmed tillgång till din stuga igen mot en administrativ avgift.
Om oss
Lofsens Fjällby ligger mitt i Lofsdalen och består av över 100 medlemsägda andelsstugor.

Lofsens Fjällby och Lofsdalens fjällanläggning byggdes samtidigt av HSB 1978.

Fjällbyn erbjuder idag en familjär miljö för både vinter- och sommargäster i direkt anslutning till skidbackarna.

Förmedlingstjänsten för uthyrning av boende tillhandahålls av Tremendly AB org.nr: 556880-6375
Kontakt

Reception
Telefontider helgfri vardag
Mån & Fre: 09:00 - 12:00
Jour: Dygnet runt
Telefon: +46 680 412 05
E-post: reception@lofsensfjallby.se

Extern stugbokning:
Tremendly AB / Lofsdalen Home
Telefontider
Alla dagar: 09:00 - 16:00
Telefon: +46 680 41 000
E-post: bokning@lofsdalenhome.se

Föreningsfrågor
E-post: info@lofsensfjallby.se

Stugor & Boende | Lofsdalens närmaste fjällby © 2025 Alla rättigheter förbehållna